Koulutusorganisaatiolupa myönnetty

20 toukokuun, 2021

Suomen ensimmäinen taksiliikenteen yrittäjäkoulutus

aloittaa toimintansa Pirkanmaalta!

Suomen Taksikoulutus Oy:lle on, ensimmäisenä Suomessa, myönnetty uuden taksilain mukainen koulutusorganisaatiolupa. Koulutukset aloitetaan jo kesäkuun alkupuolella.

Koulutus vaaditaan uusilta taksiyrittäjiltä ennen toiminnan aloittamista ja jo toimivilta yrittäjiltä vaaditaan yrittäjäkokeen suorittaminen vuoden siirtymäajan kuluessa. Kyseessä on siis varsin mittava koulutusoperaatio läpi Suomen, Hangosta Utsjoelle.­

Suomen Taksikoulutus Oy on siis ensimmäinen, jolle Traficom on koulutusluvan myöntänyt.

Toimitusjohtaja ja kouluttaja Tiina Kansikas, miltä nyt tuntuu?

”Tosi hienoa, että visioni koulutuksen järjestämisestä on saanut viranomaishyväksynnän ja pääsen käynnistämään koulutusta.”

Mistä syntyi ajatus koulutusluvan hakemiseen?

”Taksilain uudistukseen tutustuessani näin heti mahdollisuuden hyödyntää vahvaa opetus-, taksiautoilija- ja kirjanpitotaustaani.”

Mitä koulutuksia ja millä alueella yrityksesi tarjoaa?

”Aluksi keskitymme taksiliikenteen yrittäjäkoulutukseen ja jatkossa mukaan tulee myös erityisryhmien kuljettajakoulutus. Koulutuksen voi suorittaa etä- tai lähiopetuksena, jonka tietysti järjestämme koronarajoitukset huomioon ottaen. Nykyisille yrittäjille järjestämme yrittäjän tarpeisiin räätälöityä preppauskoulutusta koetta varten.

Aloitamme toiminnan Pirkanmaalta, mutta jatkossa tulemme järjestämään koulutusta muuallakin Suomessa.”

Kaikki uutiset

ILMOITTAUTUMINEN KOKEESEEN

Liitteenä vaaditaan todistus Taksiliikenteen yrittäjäkoulutuksen suorittamisesta tai Taksiliikennelupa.
Valitse vaihtoehdoista koeaika: